تیبا ساخته شده توسط سایپا است که سال تولد آن 1388 است و از آن سال روی خط تولید سایپا رفته . در ابتدا نام مینیاتور برای ان انتخابات شد ولی به دلیل انتخاب نام غیر ایرانی ، نام تیبا در آخر برگزیده شد به معنی آهو تیبا به عنوان جایگزین ریو مطرح شد ولی وقتی به بدنه تیبا دقت میکنیم تلفیقی از خودروی پراید ریو و ال ۹۰ درآن قابل مشاهده است بخصوص قد بلند درب های ال 90 به وضوح در طراحی تیبا به چشم می اید . تیبا با تیپ های مختلفی روانه بازار شده که تفاوت هایی بسیار جزئی در امکانات رفاهی یا ظاهر خودرو داشته اند. تیبا صندوقدار یا تیبا SX، تیبا 2 یا هاچبک در اخر تیبا پلاس که در این میان اصلی ترین و پر تیراژ ترین تیبا SX یا همان تیبا صندوق دار بوده است . با اینکه تیبا با تیپ های مختلفی روانه بازار شده اما تفاوت هایی بسیار جزئی در امکانات رفاهی یا ظاهر خودرو داشته اند. البته در عمل نشانی از طراحی مدرن در این خودرو دیده نمی شود و تیبا SX و تیبا 2 ظاهری بسیار ساده دارند.نمای کناری آنها نیز کاملا ساده بوده و تنها نکته جالب توجه آن خطوط خاص روی قوس گلگیر ها هستند. درب ها نیز به زه های پلاستیکی تجهیز شده اند. طرح نمای روبهروی Tiba، بهویژه چراغها و جلوپنجره، حالتی گنگ و غیرمهیج را در چهره این خودرو به نمایش میگذارد و همین امر سبب شده نمای جلو تیبا در مقایسه با بسیاری از خودروهای همرده، چندان خوشایند و جذاب به نظر نرسد. چراغ ها از گرافیک کریستالی ساده ای بهره می برند. جلو پنجره به ارزان ترین شکل ممکن طراحی شده است و فقط از یک قاب پلاستیکی نا مرغوب تشکیل می شود. بر خلاف سبک رایج در اکثر خودروها، جلو پنجره بخشی از کاپوت است و با باز شدن آن، بالا می رود. سپر تیبا طراحی قدیمی و از مد افتاده ای دارد و دو پروژکتور دایره ای نیز در کمال سادگی و بدون وجود قاب، در زیر آن جاسازی شده اند. شاید تنها المان های قابل توجه در نمای جلو، دو خط عضلانی روی کاپوت باشند که در راستای جلو پنجره شکل گرفته اند. در نمای پشت، مجددا تفاوتها برجسته خواهد شد؛ چراکه تیبا با چراغهای قدیمی و طرح ساده سپر، نمایی کاملا قدیمی و ازمدافتاده را در برابر دیدگان مشتریان نمایش میدهد. حجم صندوق عقب این خودرو نیز معادل 370 لیتر گنجایش دارد و جهت تامین نیازهای مسافرتی خانوادههای کمجمعیت، تقریبا مناسب ارزیابی میشود. از لحاظ امکانات رفاهی نیز آن در سطح بسیار نازلی قرار گرفته است؛ تنها امکانات برقی داخل خودرو شیشه بالابر برقی جلو و تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل است. شیشه بالابر های دستی عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی، آینه های جانبی با تنظیم دستی، ایموبلایزر و سیستم پخش ساده! تجهیزات نصب شده داخل این خودرو هستند که به رفاه حال سرنشینان کمک می کنند. اگر بخواهیم این لیست را طولانی تر کنیم می توانیم چراغ های مه شکن جلو و عقب را نیز به عنوان آپشن برای این خودرو در نظر بگیریم. از نمای داخلی داشبورت ساده و اقتصادی است و تقریبا هیچ نکته جالبی در آن یافت نمی شود. متریال کابین آن همگی از جنس پلاستیک خشک بسیار بی کیفیت بوده و پوشش صندلی ها نیز پارچه ای است. در قسمت بالایی کنسول میانی نیز یک ساعت به چشم می خورد و پایین تر از آن پنل پخش و پنل تهویه مطبوع قرار گرفته است. صندلی ها ارگونومی کاملا معمولی دارند و در ردیف عقب فضای تقریبا قابل قبولی برای سرنشینان وجود دارد. جمله تجهیزات و امکانات تیبا میتوان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع، سیستم ضد سرقت با کد متغیر، ترمز ABS، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر سوم، هشدار دهنده عیب یاب موتور، شیشه بالابر برقی، تنظیم صندلی برقی و … اشاره کرد. مشخصات فنی تیبا از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتریاستفاده می کند که همان نسخه داخلی سازی شده و ارتقا یافته موتور پراید است. این موتور می تواند حداکثر 87 اسب بخار قدرت در 5400 دور در دقیقه و 128 نیوتون متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه تولید کند که این قدرت از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و میتواند این خودرو را در حدود 13.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. در ابتدا گفته میشد موتور تیبا با ریو شباهت هایی با هم دارند در حالی که موتور آن هیچ شباهتی با موتور ریو ندارد و موتور تیبا در واقع موتور تقویت شده پراید است. مشخصات فنی تیبا صندوقدار تیبا در محور جلو از سیستم تعلیق مستقل به نام مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق یکپارچه استفاده می کند که سواری نرمی را برای تیبا SX به ارمغان آورده اما این سیستم هندلینگ و پایداری این خودرو بسیار ضعیف کرده و ایمنی را هنگام رانندگی کاهش می دهد. ترمز های تیبا SX نیز در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است همچنین ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز دارد وزن تیبا 1015 کیلوگرم است . مصرف سوخت نیز طبق اعلام سایپا 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که رنج قابل قبولی دارد اما در مقایسه با خودروهای امروزی حرفی برای گفتن ندارد.
ادامه مطلبانتخاب لوازم یدکی با کیفیت در زمان خرید همیشه به اصالت و کیفیت و ضمانت قطعه یدکی توجه داشته باشید تا از ضرر و زیان به خودرو و هزینههای اضافی جلوگیری کنید. در ایم مقاله ما به نکاتی برای انتخاب قطعه اصلی اشاره می کنیم. ۱. تفاوت بین قطعه اصلی و قطعه غیر اصل - قطعات اصلی باید از همان تولیدکننده خودرو تهیه شوند و مشخصات همان قطعاتی باشد که هنگام تولید خودرو روی آن نصب شده . این قطعات معمولا به طور مستقیم توسط شرکت سازنده خودرو یا شرکای رسمی آن تولید میشوند و معمولاً قیمت بالاتری نسبت به قطعات مشابه دارند. مزیت اصلی این اینگونه قطعات کیفیت بالای آنهاست و دقیقاً با خودروی شما هماهنگ هستند. در کل قطعات اصلی کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتر و بهتری در عملکرد دارند اینگونه قطعات معمولا قیمت بالاتر نسبت به قطعات غیر اصلی دارند ولی در کل از هزینه های بعدی شامل اجرت و خرید دوباره جلوگیری میکنند - قطعات غیر اصل یا بازاری : این قطعات توسط دیگر شرکت ها ساخته میشوند که به عنوان گزینههای جایگزین برای قطعات اصلی درنظر گرفته میشوند . این قطعات ممکن است هم از نظر کیفیت با قطعات اصلی مشابه باشند ولی ممکن هم هست که از نظر کیفیت پایینتر باشند. برخی از برندهای معروف این قطعات، کیفیت بالایی دارند اما باید به دقت انتخاب کرد که قطعه مورد نظر حداقل کیفیت را دارد یا نه . مزایا : قیمت پایینتر، دسترسی راحتتر، تنوع بیشتر ، معایب: در بعضی موارد کیفیت و عملکرد ضعیف تر نسبت به قطعه اصلی قطعات تقلبی میتوانند عملکرد خودرو را به شدت تحت تأثیر قرار دهند و حتی به سایر قسمتهای خودرو آسیب بزنند ۲. چگونه از خرید قطعات تقلبی جلوگیری کنیم؟ بهتر است قطعات اصلی را فروشگاههای معتبر و مورد تایید سازنده خودرو خریداری کنید. فروشگاههای آنلاین معتبر نیز میتوانند گزینه مناسبی باشند که محصولات اصل را با گارانتی معتبر به شما عرضه کنند. - بررسی مشخصات قطعه: از فروشنده درخواست کنید که اطلاعات دقیقی در مورد قطعه و برند و کشور سازنده ارائه بدهد. - مشورت با تعمیرکاران :اگر از اصالت قطعه مطمئن نیستید از تعمیرکاران و متخصصان مشورت بگیرید. آنها معمولاً تفاوت قطعات اصلی و تقلبی را میشناسند چرا قطعات یدکی اصلی همیشه اهمیت دارند؟ - عملکرد بهتر خودرو: قطعات اصلی بطور دقیق برای این خودرو طراحی شدهاند که موجب میشود که خودرو به بهترین شکل ممکن عمل کند. - طول عمر بالاتر قطعات اصلی به علت پاس کردن استاندارد های مورد نظر سازنده خودرو طول عمر بالاتری دارند و نیاز به مراجعه مکرر ندارند و نیز اکثر قطعات اصلی دارای گارانتی و وارانتی هستند و در صورت بروز مشکل شرکت سازنده در دسترس خواهد بود. تا پشتیبانی لازم را به عمل آورد چطور لوازم یدکی با کیفیت را تشخیص دهیم؟ برای تشخیص قطعات یدکی با کیفیت، به چند نکته مهم توجه کنید: - نظرات دیگر مصرف کنندگان قطعه مورد نظرتان را بررسی کنید نام برندهایی که شناختهشده هستند و معمولاً کیفیت بالاتری دارند را بررسی کنید نام برندهایی که در صنعت خودرو فعال هستند و معتبرند را بررسی کنید توجه کنید اگر قیمت قطعه مورد نظر خیلی پایین باشد، احتمال تقلبی بودن آن زیاد است. قیمتهای بسیار پایینتر از قیمتهای معمول و عرف بازار باید مورد توجه قرار بگیرد . ضمنا از فروشنده قطعهای را به که شما پیشنهاد کرده بخواهید که گارانتی قطعه را ارائه دهد. برگه ضمانتنامه نشان میدهند که قطعه دارای اصالت است .
ادامه مطلبمعایب پراید ۱۳۱ و پراید 111 طراحی تکراری و ساده نداشتن امکانات مناسب رفاهی ضعف در سیستم ترمز و پایداری خودرو مشخصات سطح پایین از لحاظ فنی اگر بخواهیم به نکات منفی این خودرو بپردازیم اولین و مهمترین سیستم ایمنی است که به شدت در همه ارکان این خودرو مشهود است ، البته منظور از ضعف در سیستم ایمنی تنها مربوط به مقاومت در برابر ضربات نیست و در سیستم فرمان پذیری و ترمزها و آپشن های داخلی نیز ایراداتی وجود دارد. همه موارد گفته شده باعث می شود که پراید ۱۳۱ را نمیتوانیم به عنوان یک سدان کامل محسوب کنیم. اما این خودرو برای مصارف شهری و کاری به دلیل هزینه نگهداری پایین و مصرف سوخت کم یک گزینه مطلوب برای استفاده در شهر هاست . همچنین این خودرو با اینکه یک خودروی اقتصادی محسوب می شود برای مسافرت های طولانی صندلی های راحتی ندارد ، ایراد یعدی میزان بسیار زیادی صدایی است که به داخل کابین وارد می شود. همچنین از نظر رفاهی نیز از امکانات هیچ آپشنی برای صندلی های عقب بهره نبرده است. پراید 131 و پراید 111 و پراید 132 در مقایسه با هم شباهت های بسیار زیادی به نسخه های قدیمی و کره ای دارند . به لحاظ بدنه بیرونی که پراید 131 طرفدار بیشتری دارد شاید یک دلیل این افراد هارمونی بهتر خطوط در پراید ۱۳۱ است و دلیل دوم وجود سپرهای بدون رنگ در خودروی پراید ۱۳۱ باشد که این را یک مزیت می دانند. زیرا در تصادفات ترافیکی که بیشتر در شهرهای شلوغ اتفاق می افتد مقاومتر هستند و حتی در صورت ضربه خوردن و خرابی نیز مانند پراید ۱۳۲ نیاز به نقاشی و پولیش ندارند و هزینه کمتری برای مصرف کننده دارد. البته ناگفته نماند که چنین تغییراتی کوچکی سبب شده است که مدل پراید ۱۳۲ و پراید 111 کمی جوان پسندتر بنظر بیایند. با همه این تفاسیر سایپا ۱۳۱ و یکی از نوادگان همان پراید اولیه است و این قدیمی بودن در طراحی و رخ آن به وضوح مشاهده می شود
ادامه مطلببررسی پراید131و پراید 111 پراید ۱۱۱ همان خودروی پراید هاچبک در نسخه های قدیمی یک خودروی مقرون به صرفه و جمع جور است. که برای استفاده در شهرهای پرترافیک و رانندگی با سرعت کم گزینه بسیار مناسبی است زیرا با بدنه کوچک و فرمان پذیری بالا می تواند قدرت مانور پذیری بالایی داشته باشد.. پراید 131 و یا 111میتواند با بنزین بی کیفیت ایران سازگاری داشته باشد که یک مزیت مهم محسوب می شود . پراید 111 در فضای داخل کابین نیز نسبت به خودروهای کوچک بازار مانند ۲۰۶ جادارتر است. حتی فضای قابل دسترس در صندوق عقب پراید ۱۱۱، فضای مناسبی را در اختیار مصرف کننده قرار داده است ، یکی دیگر از مزیت های این خودرو فراوانی قطعات یدکی است و برای تامین قطعات مورد نیاز با مشکلی مواجه نخواهید شد. بازار فروش خودروی پراید نیز بسیار داغ است و هر موقع قصد داشته باشید می توانید به راحتی آن را به پول نقد تبدیل کنید . هرچند مقاومت موتور این خودرو نسبت به برخی رقبا مناسب تر است، پس می توان گفت که این خودرو گزینه کم ریسک است. اما باید توجه داشت که بخاطر توانایی محدودی که دارد تحت فشار زیادی قرار نگیرد . پراید ۱۳۱ نیز نسخه جدید از کیا پراید است که بر روی پلتفرم X100 توسعه یافته و سایپا مدعی است که نسبت به نمونه های قدیمی ایمنتر است. سایپا پراید 131 را از سال ۱۳۹۲ شروع به تولید کرده .در مدل های یورو چهار کرده سطح آلایندگی موتور نیز بهبود پیدا کرده است. پراید 131 با وجود همه تغییرات هنوز پراید ۱۳۱ به خودرویی مدرن و امروزی تبدیل نشده است. خودروی پراید ۱۳۱ طی سالیان متوالی است که عنوان اقتصادی ترین خودروی صفر کیلومتر همراه خود دارد و با توجه به ضعف در برخی قسمت ها، از سال ۱۳۹۹ از چرخه تولید خارج گردیده است. این خودرو دارای بازار بسیار داغی است و یکی از دلایل استقبال مردم از این خودرو نبود رقیب جدی در بازار داخلی در این بازه قیمتی است. برخی قطعات موجود در سایت ماشین خان :، ،،درب پراید فابریک ، درب پراید رنگ فابریک، درب پراید شرکتی رنگ شده ، درب پراید شرکتی ، درب پراید رنگی ، درب پراید صبا ، درب پراید دیجی کالا ، درب پراید دست دوم ، درب پراید قیمت ، درب پراید ۱۳۲ ، درب پراید ۱۱۱ ، درب پراید جلو ، درب پراید جلو چپ ، درب پراید جلو راننده ، درب جلو پراید شرکتی ، روکش درب جلو راست پراید ، درب جلو پراید صبا ، درب جلو پراید 131 ، درب جلو پراید استوک ، درب جلو پراید 111 ، درب جلو پراید شرکتی رنگ شده ، درب جلو پراید 132 ، درب پراید استوک ۱۳۱ ، درب پراید استوک ، درب استوک پراید ۱۱۱ ، درب استوک پراید صبا ، درب استوک پراید ۱۴۱ درب استوک پراید ۱۳۲ ، درب استوک پراید دیوار ، درب استوک پراید ، قیمت درب استوک پراید صبا ، درب پراید فابریک قیمت ، درب پراید فابریک ،گلگیر پراید ، گلگیر پراید قیمت ، گلگیر پراید ۱۳۱ ، گلگیر پراید صبا ، گلگیر پراید ۱۳۲ ، گلگیر پراید ۱۱۱ ، گلگیر پراید شرکتی ، گلگیر پراید هاچ بک ،درب جلو چپ پراید ،درب جلو راست پراید 131 ،درب عقب پراید ،درب عقب چپ پراید 131 ،درب عقب راست پراید 131،درب جلو چپ پراید 132 ، درب جلو راست پراید 132 ، درب عقب پراید 132 ،درب عقب چپ پراید 132 ،درب عقب راست پراید 132، گلگیر رنگ کورهای پراید ، گلگیر پراید ارزانترین قیمت ، گلگیر پراید شرکتی 151 وانت ، گلگیر شرکتی پراید 132 ، گلگیر پراید ۱۳۲ شرکتی ، گلگیر پراید ۱۳۱ شرکتی ، گلگیر جلو پراید 132 شرکتی ، گلگیر جلو پراید شرکتی ، گلگیر پراید راننده ، گلگیر پراید راننده 131 ، گلگیر پراید سمت راننده 141 ، گلگیر جلو سمت راننده پراید ۱۳۲ ، گلگیر راننده پراید 151 ، گلگیر سمت راننده پراید صبا ، گلگیر جلو سمت راننده پراید ، گلگیر پراید سمت راننده ، گلگیر پراید سمت شاگرد فابریک ، گلگیر پراید سمت شاگرد 151 ، گلگیر سمت شاگرد پراید ۱۳۱ ، قیمت گلگیر جلو سمت شاگرد پراید ۱۳۲ ، گلگیر جلو سمت شاگرد پراید ، گلگیر سمت شاگرد پراید صبا ، گلگیر پراید رنگ کورهای ، گلگیر فابریک پراید141 ، گلگیر فابریک پراید ۱۳۲ ، گلگیر فابریک پراید ۱۳۱ ، گلگیر فابریک پراید ، گلگیر پراید استوک ، گلگیر استوک پراید ۱۳۲ ، گلگیر استوک پراید ۱۱۱ ، گلگیر استوک پراید ۱۳۱ ، گلگیر پراید صبا استوک ، گلگیر پراید ۱۵۱ استوک ،کاپوت پراید ، کاپوت پراید 131 ، کاپوت پراید دست دوم ، کاپوت پراید ۱۳۲ ، کاپوت پراید ۱۱۱ ، کاپوت پراید صبا ، کاپوت پراید وانت ، کاپوت پراید ۱۴۱ ، کاپوت پراید 111 ، کاپوت پراید شرکتی ، کاپوت پراید نقره ای ، کاپوت پراید رنگ شده132 ، کاپوت پراید رنگ شدهکاپوت151 ، کاپوت پراید صبا رنگ شده ، کاپوت پراید ۱۱۱ رنگ شده ، کاپوت رنگ شده پراید 131 ، کاپوت رنگ شده پراید ۱۴۱ ، کاپوت رنگ شده فابریک پراید ، خرید کاپوت رنگ شده پراید ، کاپوت پراید رنگ شده شرکتی ، کاپوت پراید رنگ فابریک ، کاپوت پراید رنگ فابریک ، کاپوت پراید رنگ فابریک ۱۳۱ قیمت ، کاپوت رنگ شده فابریک پراید ، درت موتور پراید ، درب موتور پراید 151 ، درب موتور پراید 131 ، درب موتور پراید صبا ، درب موتور پراید 111 ، درب موتور پراید ۱۳۲ ، درب موتور پراید ۱۳۱ ، درب موتور پراید همگام ، درب موتور پراید 141 درب موتور پراید 132 ، درب موتور پراید وانت ، درب موتور پراید سایپا ، درب موتور پراید رنگ شده ، درب موتور پراید فابریک ، درب موتور پراید رنگ فابریک ،صندوق پراید ۱۳۱ ، صندوق پراید صبا ، درب صندوق پراید صبا ، درب صندوق پراید ۱۳۱ خام ، درب صندوق پراید صبا خام ، درب صندوق عقب پراید ۱۳۱ رنگ شده فابریک ، درب صندوق عقب پراید استوک ، قطعات صندوق عقب پراید ، درب صندوق پراید سفید ، درب صندوق پراید ، درب صندوق پراید 131 ، درب صندوق پراید ۱۳۱ خام ، درب صندوق پراید 132 ، درب صندوق پراید وانت ، درب صندوق پراید هاچ بک ، درب صندوق پراید صبا ، درب صندوق عقب پراید 131 رنگ شده ، درب صندوق عقب پراید صبا رنگ شده ، درب صندوق عقب پراید ۱۳۲ رنگ شده ، درب صندوق پراید ، درب صندوق پراید 131 ، درب صندوق پراید ۱۳۱ خام ، درب صندوق پراید 132 ، درب صندوق پراید ۱۴۱ ، درب صندوق پراید هاچ بک ، درب صندوق پراید صبا ، درب صندوق عقب پراید 131 رنگ شده ، درب صندوق عقب پراید صبا رنگ شده ، درب صندوق عقب پراید ۱۳۲ رنگ شده ، درب صندوق عقب پراید استوک ، صندوق فابریک پراید ، صندوق عقب پراید فابریک ، صندوق پراید 131 ، صندوق پراید صبا ، صندوق پراید ۱۳۱ ، صندوق پراید وانت ، صندوق پراید ۱۳۲ ،مزایای خودروی پراید ۱۳۱ دسترسی آسان به قطعات یدکی با قیمت مناسب و وجود قطعات یدکی فراوان مصرف سوخت پایین و حساسیت کم نسبت به کیفیت بنزین فضای مناسب داخل کابین قدرت مانور بالا در شهر به دلیل چرخش فرمان بالا کم هزینه بودن همه موارد بالا جزء نکات مثبت خودروی پراید ۱۳۱است که باعث می شود این خودرو یک خودروی اقتصادی محسوب شود . پراید ۱۳۱ نیز همچون سایر محصولات سایپا برای مسافرت و سفرهای برون شهری مناسب نیست و در سیستم ترمز و پایداری دچار ضعف است.
ادامه مطلببر خلاف تصور عموم مردم پراید ساخت شرکت کیا موتورز کشور کره است، ولی در اصل پراید محصول مشترک فورد امریکا و مزدای ژاپن است. این خودرو در ابتدا با نام فورد فیستوا به آمریکاو استرالیا ارسال شد . طبق گزارش اداره ایمنی بزرگ راه های آمریکا بدترین خودرو از نظر ایمنی شناخته شد که خیلی زود به قاره کهن برگشت. امتیاز این خودروی از آمریکا رانده شده توسط شرکت کیا موتورز خریداری شد و از سال ۱۹۸۷ با نام کیا پراید در خط تولید قرار گرفت . نسل اول این خودرو از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ به کار خود ادامه داد و نسل بعدی این خودرو در دو نسخه با نامهای هاچ بک و سدان هایی با نام xl و gtx تا سال ۲۰۰۰ در کشور کره تولید میشد و پس از آن از خط تولید خارج شد در سال ۱۳۷۲ طبق توافقی که شرکت سایپا با شرکت کیا موتورز داشته است امتیاز تولید این خودرو به سایپا واگذار گردید و از آن زمان پراید به دلیل عدم تنوع در محصولات خودرویی ایران مورد استقبال شدید مردم قرار گرفت و تا ۱۳۹۹ نیز در ایران تولید مدل سواری این خودرو ادامه داشت که با تنوع تولید نیز از جمله پراید صبا ، پراید سفری ، پراید ۱۳۱ ، پراید ۱۳۲ ، پراید ۱۱۱ ، پراید ۱۴۱ و در آخر نیز پراید ۱۵۱ (پراید وانت) روبرو بوده است . در آخر نیز باید اضافه کنیم که مجموع تولید آن به ۶ میلیون و ۲۹۲ هزار دستگاه رسید .
ادامه مطلبمشخصات 207 ایرانخودرو : خودرویی که در ایران به عنوان ماشین 207 میشناسیم در واقع همان نسخه نیو فیس شده پژو 206 است که با نام 206 پلاس شناخته میشود. طراحی چراغ جلو 207 ، کاپوت پژو 207 ، سپر جلو 207 ، سپر عقب 207 ، گلگیر جلو 207 و برخی قسمتهای دیگر پژو 207i ایرانی مشابه همان نمونه نسخه فرانسوی 207 است و در برخی نقاط دیگر، نظیر چراغهای عقب، دستخوش اصلاحات شده است ولی در باطن همان 206 قدیمی است. در واقع پژو 207 واقعی علاوه بر اختلافهای ظاهری، از نظر خصوصیات فنی پژو 207 نظیر پیشرانه و سطح ایمنی نیز نسخه متفاوتی به حساب میآید . به عنوان مثال پژو 207 در سال 2006 موفق شده 5 ستاره ایمنی دریافت کند که یک ستاره بیشتر از ماشین 207 ایرانی است. با این وجود پژو 207 موفق شده به فروش مناسبی در بازار ایران دست یابد . یکی از دلایل این موفقیت مربوط به سیاست ایران خودرو در توقف عرضه پژو 206 بود که با این روش، محصول بهروزتر و آپشنالتر این شرکت جایگزین نسخه قبلی شود. شاید بسیاری ازکارشناسان صنعت خودرو معتقند که این روش نه تنها یک ایراد نیست بلکه به نوعی مزیت محسوب میشود. چراکه اکنون میتوان خودرویی با ظاهر جدیدتر و مشابه با 207 واقعی را با هزینه نگهداری مشابه ماشینهای ارزانتر بازار در اختیار داشت و از فراوانی قطعات یدکی آن بهرهمند شد. سال 94 ایران خودرو ثبتنام 207 جدید را آغاز کرد اما اولین سری آن در مدل 95 بدست مشتریانش رسید. 207 نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغها (اضافهشدن دیلایت) و طراحی مجدد آینههای جانبیاش (اضافهشدن راهنمای LED) با سری اول 207 متفاوت است. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمههای کروز کنترل است و تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان نیز اضافه شد . ایران خودرو از سال 97 رینگ آلومینیومی و کروز کنترل را از استاندارد 207 دندهای و همچنین رینگ آلومینیومی را از تجهیزات استاندارد 207 اتومات حذف کرد و از سال 99 نیز آپشن جدید فرمان برقی را برای خریداران پژو 207 هاچبک، قابل سفارش شد. ایران خودرو همچنین از نیمه دوم سال 99، پژو 207 هاچبک پانوراما را به بازار فرستاد؛ خودرویی که هم در نسخه دندهای و هم در نسخه اتومات عرضه شده نکته جالب اینجاست که ایران خودرو در 207 هاچبک سقف پانوراما، «ترمز عقب دیسکی» را هم سفارشی کرده درحالیکه در 207 هاچبک سقف فلزی ، ترمزهای جفت دیسکی بصورت استاندارد هستند. بنابراین برای خریداری 207 هاچبک پانوراما دندهای، باید چک کنید و ببینید آیا چهار آپشن «فرمان برقی»، «رینگ آلومینیومی»، «کروزکنترل» و «ترمز عقب دیسکی» از مهم ترین آپشن هایی که در خودرو 207 وجود دارند، می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛ سیستم ترمز ضد قفل ABS ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده ترمز عقب دیسکی توپر ایربگ سرنشینان جلو فرمان هیدرولیکی با کلیدهای کنترلر سیستم تهویه اتوماتیک مالتی مدیا 7 اینچی دوربین دنده عقب سنسور دنده عقب چراغ های مه شکن عقب و جلو تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل کابین چراغ های جدید عقب و جلو آینه های جانبی برقی شیشه بالابرهای برقی عقب و جلو تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ایزوفیکس در صندلی عقب رینگ آلومینیومی 14 اینچی تنظیم 4 حالته صندلی سرنشینان جلو کروز کنترل پشت سری صندلی سرنشینان جلو با تنظیم ارتفاع رنگ های عرضه شده پژو 207i پژو 207i تاکنون در رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده است که از مهم ترین و محبوب ترین رنگ های این خودرو می توان به سفید، مشکی، آبی، نقره ای، خاکستری و قرمز دو پوششه اشاره کرد.
ادامه مطلبCopyright © 2023 by Ariana Afraz Co. ®Web-Designer and Website Optimizer .